Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers

Monday 18 August 2014

He Meet My Mother...

Minggu lepas, 12/8/2014, my cinta hati, Encik Firdaus cuti..so, aku dgn segera menuntut janji dia utk jumpa mak aku pas raya..mintak restu..hehe..jumpa mak dulu le..ayah, aku xberani lagi bagi jumpa..so, pagi 2 dalam pukul10pg aku ambi dia kat balai..keta dia kat kampung..hari 2 adik dia bagi excident..so, kena la repair..banyak kot kena repair..dari balai, mula nak gi Giant Shah Alam tapi bf aku menonong terus ke Puchong..aku pun xsedar kemenonongan dia sebab dok asyik berborak..lama xjumpa..last jumpa 2/8/2014..2pun jumpa jap je sebab dia demam..

Then terus le gi Giant Bandar Puteri..gi cari hadiah untuk my newborn nephew, Syawal..my bf nak bagi hadiah..aku dah bagi dah..aku bagi 1 kotak besar set baju & carrier/car seat..so, dah kat bahagian baby..dia pilih set baju baby kaler biru putih..then ternampak set topi, sarung tangan, sarung kaki yg comel..dia ambik..lepas bayar kami gi breakfast kat Syed Bistro..ingat nak makan..tapi dia cakap xnak le..nanti nak jumpa mak tengahari nak makan lagi..ok2..minum je..pas 2 pi le rumah mak mertua adik..nak lawat Syawal..seronok jumpa Syawal..aku dukung dia..bf aku tengok je..suruh dukung dia cakap dia baru isap rokok..kotor nanti..yeke?ke takut dukung baby?hahahaha..

Dah lawat baby, aku & dia gi ofis mak, ambik mak, bawak lunch luar..habis le kena interview dgn mak aku..paling aku xboleh lupa bile mak tanya serius ke dgn aku?dia slumber je jwb, saya memang serius dgn ika sebab saya sayang dia sangat2..dah 4tahun kenal..dah tahu semua kebaikan & kekurangan dia..merah muka aku..sebab 1st time lelaki sungguh2 cakap sayang aku depan mak aku..selalu kalau aku bawak ex ke diaorang akan cakap ayat klise kalau ada jodoh xkemana..tahun ni memang xsempat kalau nak buat pape..start tahun depan kena survey dah barang2 kawen..maybe buat majlis nikah je..sebab rasa sangat2 membazir habiskn duit utk hanya 1hari sedangkan lepas kawen lagi banyak nak pakai duit..if mak nak kami sanding pun dia support boleh le..sebb kami memang kumpul duit utk nikah & selepas kawen 2..2 lagi penting..semoga jodoh aku dgn Muhamad Firdaus Bin Alias kekal selamanya..Amin..Now, kena mintak restu ayah pulak..aku tahu dia akan cakap NO..dia susah sikit..maybe coz rasa saingan kot..coz selama ni aku de dia je..now de lelaki lain yang akan aku lebih utamakan selepas kawen nanti..

No comments:

Post a Comment