Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers

Saturday 2 August 2014

Berhenti Kerja..

Aku dah berhenti keja..starting 1 August 2014 setelah 9bulan keja dengan Dato Seri Dr Mohamad Salleh Bin Ismail (suami Shahrizat Jalil)..letih kot!bayangkan kat sana aku bukan je secretary..aku personal assistant dia, technician, driver, interior design, wedding planner..paling aku xtahan dia suruh aku jadi researcher sebab dia nak buat buku..hello!dia yg nak buat buku kot..tapi paksa2 aku cari bahan..xdapat cari ugut nak buang aku kerja, hina aku cakap budak Universiti kat Malaysia ni bodoh..then baling2 buku & file kat aku..tahu le kamu 2 orang kaya..tapi hormat le orang sikit..aku dah usaha kot..kat internet & buku just ada sampai tahun 1997..anak dia Cik Izzana pun de pinjamkan buku dia kat aku..sampai 1997 je..aku cuti, 2hari, 2 malam aku ngadap laptop dok carikan gak walaupun family, bf & kwn2 ajak keluar aku xgi sebab dia..sebelum ni pun banyak dah dia buat aku macam2..aku senyap je..dia susah, dia pakai nama aku untuk buka 2buah company baru pun aku tolong..bayangkan le..petang dia tanya, suruh pikir..esok pagi2 xdan aku nak bincang dengan dia, dia dah suruh sign..nak urgent!ikut ati xnak sign..dah le dia dgn skandal politik macam2..kang xpasal2 aku kena..tapi dok pikir kalau xsign kang senang2 dia buang aku plak..mana nak keja..dah tolong pun buat aku macam barua..memang le aku keja dgn dia tapi xperlu kot buat aku macam xde maruah..kalau tahu macam ni baik aku keja dgn dua pupu aku, Khairy Jamaluddin (KJ)..segan sebenarnya nak mintak tolong dia tapi aku tahu kalu mintak tolong sure dia akan tolong coz walau macamana pun kan sedara..xpun ramai je kawan2 mak & ayah yg aku boleh mintak tolong..tapi prinsip aku, usaha sendiri..

Emm..padan le sape yg jadi secretary or personal assistant dia sume cabut & xkekal lama..dah tahu dah puncanya..hehehe..then aku dah decide..dari lebih sakit ati & takut 1 hari nanti aku termaki dia (sabar aku de batas gak), baik aku cabut dulu..xpe..bumi Allah ni luas..Insyaallah de rezeki untuk aku gak nanti..so, lately de le gak gi beberapa interview..tapi belum berjaya..maybe coz belum de connection, belum de rezeki..xpe2..akan ada 1hari nanti..de gak aku mintak2 tolong kawan2 yg pangkat besar2 ni..hari2 dok apply kat jobstreet..xkan xlekat kot kan?Insyaallah..doakan aku ye?Amin..

No comments:

Post a Comment