Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers

Tuesday 6 March 2018

Kami Dah Kahwin & Becoming Parents!

Hi All! Dah nak dekat 4 bulan kahwin baru nak update pasal kahwin..busy la as a wife skrg..a little tired sikit sebab skrg ni bangun kena awal, sedia breakfast, kejut husband & get ready..now hidup berdua..so kena consider him at anytime..dulu lone ranger je..tapi happy hidup dengan dia..Alhamdulillah dia pun rajin menolong memasak, kemas rumah, jaga budak2 berbola bulus - Bulat, Debab & Nomey!

Saat Mendebarkan..Lafaz Ijab Kabul..Sah!

Ye..saya isteri dia..hehe


Our Families..









Cantik kan dress aku?rasa mcm princess sangat hari tu..


Outdoor..Pengapit kami tgh dating kat belakang tu..haha..




 Outdoor..
Kat pokok pun jadi..
Janji pic cantik!







Rombongan pengantin & pengapit..huhu

Berehat Sebentar..
Letih Woo..Dok senyum je 1 Hari..
1st kiss as Husband & Wife..
Masa ni rasa nervous tiba2..





















Last week merupakan detik terindah bagi kami..sebab de si kecik dalam perut aku..hehe..1st day last period aku on 25 Dec 2017..dah brp weeks aku xperiod2..bila check awal feb dok negative..So rasa tak pela..de rezeki de la.. So last week aku kena cirit birit.. gi la klinik.. Since aku pun xperiod lagi, aku tanya la Doc.. ne tahu aku ni de penyakit pape ke sebab last jumpa Doc kan negative.. So, kena la buat Urine Pregnancy Test (UPT).. masa tu dah takut.. hope xde la kena batu karang macam hari (last visit, Doc cakap aku kurang minum air..takut kena batu karang).. sambil tu aku doa kat Allah.. kalau preggy, tunjukkan la..kalau nak period, please bagi darah keluar..coz aku xnak sakit.. kan de byk penyakit rahim perempuan ni..cyst la, fibroid la.. 😔😔

Doc pun panggil lepas dia check..masuk bilik Doc aku ternampak UPT aku 1 jalur..dalam ati, xde rezeki lagi la ni..xpela Ya Allah.. Yang si Doc terjenguk2 kat luar tengok laki aku..aku mcm dah kenapa Doc ni..dah tutup pintu dia cakap Congrats!You're 9 weeks pregnant!.. aku terkesima..bukan ke tadi 1 jalur??? Oo..rupanya 1 jalur lagi blur..huhu.. Doc nasihat aku macam2 pasal pregnancy & siap suggest suruh buat surprise kat husband..hehe..Doc gak suruh aku gi buat buku pink kat klinik kesihatan sebab aku rancang nak bersalin kat gov je..

Bila keluar, hubby dah tanya positif ke negative..aku cakap negative tapi Doc suruh gi scan kat klinik kesihatan esok.. dia macam risau dah.. yang aku dok cover senyum..susah woo nak cover.. nasib masa tu dia dok main handphone sementara tunggu aku sign bill klinik.. aku de bagi hint macam lepas ni xboleh isap vape depan aku, nak gi beli asid folic kat farmasi tapi biasa la lelaki.. macam blur2 gak la.. masuk keta, dia tanya aku lagi betul ke negative? aku cakap yela..tengah nak undur keta, aku tahan..xboleh dah cover.. aku terus tunjuk UPT aku.. dia tanya pe maksud ni.. aku cakap la dia nak jadi daddy dah xlama lagi..muka terus terkejut, gabra macam xcaya.. (Patut aku rakam..rugi2..).. ambik masa gak la dia nak recover muka terkujat dia tu..dari patut balik tu dia plan nak tido sebb dia keja 6.00pagi-2.30ptg hari tu..so slalunya dia balik sure tido..hehe..tapi xjadi tido..aku terus call mak aku, whatsapp kwn2 aku & call si makcik Munirah(my bff)..excited babe.. pukul 8.00 malam aku test UPT..line yg blur tu dah start naik terang dah..baby dah munculkan diri..malam tu aku xboleh tido..sebab aku dah tahu de nyawa lain dalam badan aku..plus asyik nak terkencing je..hehe..

Esoknya, pagi2 aku check UPT lagi..sebab nak kepastian yg sebenar2nya sebab orang cakap air kencing 1st morning yg tentukan de baby ke x..& yes! double line lg..so no doubt la..kami bangun, siap2 nak gi klinik kesihatan seri kembangan, klinik ibu & anak, nak buka buku pink..sampai sana pkl8pagi..nurse tu cakap xbuat hari jumaat..adeh!jadual isnin-khamis start pkl7.30pagi..10org je yg dia terima dalam 1 hari..amboi!habis kalau kami dah apply cuti, macamana kalau xdapat yg 10org tu?
Susah sikit kalau deal dgn gov ni..xpela..sabar untuk si kecik..

So, dah xblh buat buku pink, kami nak gi scan la, nak tengok baby sihat ke x..rahim aku ok ke x..
pergi la Puchong since kat Bukit Serdang ni semua doc yg buat scan adalah lelaki..malu saya!kami register kat Klinik Azlini..mula2 tak nampak baby sebab sebelum scan aku pi kencing..doc cakap kena pastikan bladder aku penuh baru boleh nampak baby.. kami decide petang nanti buat scan lagi.. lepak time kat rumah mak..hehe.. 1st time mengidam nak makan kari ikan.. betul2 baby DKK ni.. haha.. aku yang xsuka ikan boleh suka ikan..hehe..anak..anak..

Petang tu kami gi scan..aku dah nak terkucil tunggu giliran nak masuk jumpa doc..dah doc cakap kena pastikan bladder penuh baru blh nmpk baby..dok kelelek sana sini tahan kencing..haha..siap peluh2 bulu roma berdiri la pela..hahaha..so, jumpa je doc terus cakap terus scan la doc..dok tahan kencing ni nak terkeluar dah ni..scan, doc ckp penuh sgt plak..dia suruh kencing separuh..aku terus dlm ati, WTF! tp yakinkan diri la boleh buat utk baby..gi la kencing separuh..susah woo..aku dah kencing, rasa blh tahan terus basuh & terus keluar..laki aku tegur sluar basah kat celah kangkang..nasib la..air je pun..bkn kencing..doc scan..and tadaaa!


Tu la si kecik..atas tu pundi kencing aku..huhu


Doc cakap baby aku kecik lagi.. maybe 4,5 weeks..plg besar pun 6 weeks..aik!aku dah confuse..xperiod dari 25th Dec.. patut aku 9 weeks as mentioned by Doc yg semalam tu..mcmana ni?
Doc cakap nanti lagi 2,3 weeks datang scan lagi untuk betul2 estimate baby aku besar mana & due date aku.. Due date aku sepatutnya 2th Oct.. xpela..janji baby aku sihat..xsabar mummy nak jumpa si kecik!hehe

So, now aku dah kena minum susu & ambik suppliments for the baby.. kena jaga pemakanan, emosi semua..huhu..


Enfamama Choc - xsedap!
tapi untukmu baby..
P/S: Mummy jadi
Wonderwoman tau!
pil tu asid folic..
yg blackmores tu suppliment lain
utk bantu tumbesaran my baby..
Hubby belikan buku ni untuk aku..
Thanks Hubby!


















Doakan kesihatan aku & baby aku baik2 je..semoga dia jadi anak yg baik, bijak & pandai agama..Amin..

No comments:

Post a Comment