Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers

Monday 29 August 2016

Derma Darah

Semalam aku baru je mendermakan darah aku..memang dah planning nak derma..yang berdekatan kat South City, Seri Kembangan dan Giant Bandar Kinrara..disebabkan nak berjalan2, so aku dengan hubby gi la kat Giant Bandar Kinrara..mula2 kena isi borang..kena jawab soalan semua tu dengan jujur..tapi de gak aku ngelat..haha..then kena jumpa sorang ni..bagi IC kat dia & dia check darah aku jenis pe..sakit dia cucuk jari aku..adeh!then ukur berat..makin bertambah dah..dah 77kg..gile la..kena diet lebih..lepas tu kena gi jumpa nurse kat situ..jawab soalan sama gak dengan yang de tulis kat borang tu..then, jumpa sorang lagi..dia daftar nama aku kat Pusat Darah Negara..dapat la aku kad yang membuktikan aku pernah derma darah..




Then, waktu yang menyeramkan..iaitu time ambik darah..mula2 kena duduk kat kerusi dia..then kena baring..masa tu nurse usaha cari urat aku kat tangan kiri, tak jumpa..Dia cari kat sebelah kanan pula, baru jumpa..then dia sapu swab and cucuk la jarum..tak sakit pun!rasa mcm kena cubit je..hubby cakap banyak darah aku..yang geramnya dia pi tangkap gambar aku tengah macam tu..bukan je tangkap gambar, siap buat live recorded kat facebook..jahatnya! aku kena derma 350ml je sebab 1st time..lain kali nak derma darah lagi..lagipun sape yang menderma darah ni dapat macam2 benefit dari hospital..


No comments:

Post a Comment