Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers

Thursday 15 November 2012

The News!

Hi sume!lama dah x update blog ni..cz busy + malas + penat..haha..ok le..nk update le ni pe yg jd dlm hdp aku..psl pe?psl wed aku 2 le..FYI(for ur info),  Mr Izal has been delayed to go to the Australia..bln6 2013 br dia akan gi sana..so, dia nak kawen awal dgn aku sblm dia gi sana..kira dia bawak aku skali ar..WOW!honeymoon in aussie!lg better dr cadangan awal kami nak honeymoon kat krabi, thailand..so, aku search le psl australia..then, i've found yg masa bln6 adalah winter time kat sana..for sure sejuk or maybe de salji (aku pun xth cz xpenah gi)..try google..alamak!de salji..kt kawasan victoria & tasmania..aku ni dh le de lelah..hbs le..haha..bwh ni de link utk laman web rasmi australia for info..;)

http://www.australia.com/my

ok..sambung psl nak kawen awal 2..aku mula dah meremang..aku sebenarnye takut nak kawen..hehe..tp xde la smpi tahap mcm bawah ni..(t'baca artikel psl fobia nak kawen)..

http://syimalicious.blogspot.com/2012/03/gamophobia-fobia-pada-perkahwinan.html

Mr Izal kena buat aku mcm ni..haha..;)


yg ni dh kes teruk..aku ok lg..hehe..
b'balik pada cite td..aku kena prepare all the things before die gi aussie..maybe bln3 ni aku akn kawen..adoi..dh survey byk benda..mati aku..lari budget..sume dh mahal le..mcmana le org kawen bt grand2 bagai ye?mesti pening..klu xnk pening pun serah bulat2 kt wedding planner..kn2?

ni checklist aku..:-

1) Pakej Kahwin(Dewan) = RM2700
2) Katering
    -RM8.50x500pax = RM4250 + Makan Pengantin(RM350) = RM4600
3) Candy Station = RM270
4) PA System & DJ = RM600
5) Photobooth + Guest Wishes Station = RM800
6) Cendol & ABC Station (500 mangkuk) = RM450
7) Sewa Dewan MPSJ Puchong Indah
    -RM300(2hours) = perlukan 4jam utk deco sehari sebelum (8pm-12pm)
                               = perlukan 8jam utk majlis (9am to 5pm)
8) Sewa kerusi, meja, meja pengantin, meja station buffet = RM2500
9) Kad Kahwin-500pcs
   -RM2.75 x 500pcs (kad kahwin + gable box) = RM1375
10) Photographer (Nikah, Malam Berinai, Majlis Resepsi kat Singapore, Majlis Resepsi kat Puchong)
      = RM3000
11) Doorgift
      -Cupcakes
      -Candy
      -Pudding/Jelly
      -Telur Rebus
      -Souvenir (cth : towel, candle..)
12) Flight To Singapore , Return KL & Hotel
      -My family, Bridemaids & Photographer
      =RM5000
13) Baju Nikah
      =RM500

***My dad will support sewa dewan & sewa kerusi, meja, meja pengantin, meja station buffet
      My mum will support the doorgift..
     Yg lain2 aku pau Mr Izal le..haha..dah dia yg nak kawen dgn aku..aku dah ckp aku xde duit..dia
     ckp xpe..dia ada duit..so, dia le yg support..

ada pape lg yg aku t'tinggal??

OH!lupa!ni penting gak..shopping under garment for 1st night..wlupun bg sesetgh org lucah tp ni penting woo..cz majoriti lelaki yg aku knl dh kawen slalu complain bini hampeh..so, conclusion nye nk jaga seorg suami hanye perlu jaga perut dia, jaga "thing" dia..2je plg penting..then, if marah, xpyh le bebel2..klu mrh, just senyap je..buat xlyn..slalu suami sendiri akan dtg tanya knp..so, dr penat bebel, die pun xlyn & fed up..baik kite diam & bg dia sedar sendiri..btw, mmg aku nak kena cr korset gak cz bj wedding aku membuatkan aku perlu pakai korset & bkn bra mcm slalu..hahaha..

ada lg t'tinggal???plz remind me if ada lg yg x include..TQ!



No comments:

Post a Comment